Časový harmonogram dne

8.00 – 8.45 sraz dětí v LK Zvonek (pokud není dopředu domluveno jiné místo), předávání dětí podle jejich individuálních potřeb, volná hra na zahradě, reflexe s rodiči. Rodiče přivážejí své děti do školky nejpozději do 8.45. To proto aby všechny děti měly možnost začít den společně, beze spěchu a s dobrou náladou.

8.45 – 9.15 zahájení dne, ranní kruh. U ranního kruhu jsme všichni společně, držíme se  za ruce a stále stejnou říkankou vítáme nový den i sebe a své kamarády. Posíláme si po kruhu svá jména. Potom připojíme říkanku k aktuálnímu tématu nebo ročnímu období a pohybové cvičení, u kterého jsme všichni společně v kruhu. Následuje dopolední svačina a odchod do terénu.

9.15 – 11.30 hlavní činnost v terénu. Chůze na různé způsoby. Trénujeme také chůzi ve dvojicích pro bezpečný přechod míst, která jsou vedle silnice. Při chůzi zpíváme nebo opakujeme říkanky. Na místě, kde děti mohou bezpečně běžet se rozběhnou a ke srazům využíváme setkávací místa. Zkoumáme terén, hrajeme si a cvičíme, po té se vracíme do jurty na oběd.

11.30 – 12.15 oběd. Děti obědvají společně s pedagogy, u jídla jsme klidní, soustředíme se na něj, dáváme všem prostor aby v klidu dojedli. Potom si každý umyje své nádobí a připravuje se na odpočinek

12.15 – 12.30 příprava na odpočinek, předávání dětí, které odcházejí po obědě

12.30 – 13.30 odpolední odpočinek a časový prostor pro předškolní přípravu pro předškoláky. Malé děti u vyprávění nebo čtení příběhu usnou, větší děti soustředěně poslouchají příběh, neruší spící děti. Odpočinek starších dětí, které neusnou je kratší, jdou si po něm hrát na zahradu. Děti, které v následujícím školním roce nastoupí do školy mají prostor na přípravu.

13.30 – 16.30 Končí odpolední odpočinek, ale děti které ještě spí nebudíme. Ostatní se věnují volné hře na zahradě, rukodělným pracem a podobně. Je také odpolední svačina.

16.00 – 16.30 dokončování práce, volná hra, vyzvedávání dětí

Komentáře jsou vypnuty.